Monday, April 25, 2011

Perjalanan yang masih jauh

Selamat pagi pembaca semua.....kalau ade la yang melawat blog aku ni...kalau xde yg nk baca post aku ni, aku baca sendiri je la.... Ahhh...ape2 jer la...
Ahh....indahnya pagi ni.... Tapi sayang, kita x dapat menikmati keindahan suasana pagi yg sentiasa berlalu & pergi setiap hari... Kenapa?? Sebab kita sibuk bekerja, belajar & mengejar keuntungan dunia....
Aku phm....lumrah sebuah kehidupan, perlu belajar untuk dapat pekerjaan yg bagus....bila kerja dah bagus, gaji mesti masyuk....bila dah masyuk, hidop mulalah terleka....sampaikan terlupa untuk menghayati keindahan alam ciptaan tuhan ini....terlepas masa untuk mereka lakukan apa yg mereka inginkan, sbb mereka leka mengejar keduniaan & akhirnya mereka mati camtu je....hah...hidop yg sia2...sentiasa ingin mengejar wang..... Kenapa tidak wang yang mengejar kita?? Haha...bodoh seyh..
Tiap malam, aku lepak ngan member aku. Bila hari2 melepak....aku mula sedar tentang sesuatu...sesuatu yg mungkin kita sendiri x sedar.... Atau mungkin ade yg sedar tp takot untuk mengubahnya... Pernahkah kita sedar, tiap hari kita melakukan perkara yg sama.....lalu jalan sama....jumpe org sama... Itu bg diri akulah...aku sedar hari2 aku mcm tu.... Pastu, bila dh besar, nak keje, pastu kahwin, pastu nak anak, nak cucu (ni semua berdasarkan ape yg aku tnye kat member aku la)....pastu ape?? Pastu kita mati!!
Wey...sedarlah....aku xNak jd mcm tu.... hidop kita ni terlalu biasa.... kenape?? Sebab kita x berani nak ubah perjalanan hidop kita sendiri... Kita takot ape?? Takot bile x keje, xde duit, so x boleh nak kahwin, xde anak?? Ha...pandanglah kehadapan bro.....Pengakhiran hidop kita, kita akan mati.... Aku x nak sia-siakan hidop aku ni.....perjalan kita masih jauh....(mungkinlah kalau panjang umur)...
Aku xNak kehidupan yg terlalu biasa....aku xNak sia-siakan setiap detik yg berlalu dalam hidop aku....byk yg aku nak rasekan dlm dunia ni.....aku bukan nak kejar duit.....
Aku cuma nak betul2 hidop..... Betul-betul hidop sebelum aku mati..... aku dah bosan ngan ceritera dunia yg sama jalan ceritanya.....
Berubahlah.......kita bukan x mampu...kita cuma takot... Ketakutan kita itulah yg menjadi penghalang pada segala matlamat dan impian kita....sbb itu juga, kita masih belum betul2 hidop....

Kat bawah ni adalah antara matlamat/impian hidop aku. Kalau aku panjang umur, aku akan capai semua ni sebelum aku mati:
1) Nak mengembara keseluruh M'sia sorang2
2) Nak beli sebuah Vespa untuk buat jalan2 bila bosan/sedih
3) Buat rumah tepi pantai
4) Jadi DK(Drift King)/Drifter
5) Tubuhkan band reggae sendiri

Banyak lg sebenarnya matlamat/impian aku...rasenyer semua skali ade 50 lebih....tp aku cuma senaraikan 5 jer kat sini....Kalo aku x dpt nak capai semua skali pown takpe la, mungkin xde rezeki.... Dapat capai 3/4 pown ok.....sekurang-kurangnyer aku masih mampu merasekan apa itu kehidupan......

No comments:

Post a Comment